Introduction

Introduction
MY FAMILY ^_^

Thursday, May 28, 2015

Ayam Bakar 3 Sempoi

Alhamduillah, arini dapat jgak Bunga selesaikan ibadah puasa. Walaupun Bunga rasa pening2 sikit, tapi Bunga dapat juga habiskan dan masak semua juadah untuk berbuka. Salah 1 juadah yang bunga buat ialah Ayam Bakar 3. Mesti uols nak tau apa ada dengan no 3 kan??

RESEPI AYAM BAKAR 3 SEMPOI


Bahan Bahan:
1 Ekor ayam (1kg)
Serbuk lada hitam
Rosemary Whole (2 sudu besar)
Garam (2 sudu besar)
Ajinamotor
Sedikit minyak


Cara cara:
Panaskan oven ke suhu 180°C selama 10minit. Lumurkan semua bahan pada ayam. Pastu bakar ayam selama 1jam 30min atau sehingga masak. Bunga malas nak perap, pada uols nak perap, boleh je perap. Bunga slalu tak perap, lepas lumurkan bahan2 tadi, Bunga terus je bakar.

 Rosemary tu Bunga beli je. Sebotol kecik ni rm1.90 je. Setahun pun tak habis2. Beli kat kedai jual bahan kek, yummie.

Lepas masak, hidangkan semasa ayam masih panas.

Sekarang mesti uols dah tau kan kenapa 3, sebab resepi ni pkai 3 bahan je. Ayam, rosemary dan lada hitam. Selamat mencuba!

Post a Comment