Introduction

Introduction
MY FAMILY ^_^

Tuesday, March 15, 2011

POKOK DAH BERBUAH

Hai semua,

Bunga sangat gembira sebab tadi masa lunch bunga balik rumah sekejap konon' nak tengok anak bunga la kan. Kononnya la kan..hihi. Bunga ni kalau tengahari sebelum nak balik ke ofis balik bunga akan pergi tengok tanam-tanaman bunga tu. Wah!!! sangat gembira bunga bila bibik bunga bagitahu yang tanaman bunga dah mula berbunga dan dah mula bebuah.. eeeiii, tak sabar pula nak tunggu besar.

Untuk pengetahuan pembaca, bunga ada tanam, sayur kangkung (yang juga sudah besar dalam dua minggu lagi boleh la ambik), timun (yang tu dah berbuah, dah ade 2 plak tu), buncis, kacang panjang, cili (terima kasih kepada mak lang Hasnul sebab memberi pokok tersebut dan banyak buah bunga petiknya), petola, terung dan tomato (pokok ni dah lama bunga tanam tapi tak pernah tumbuh, tapi bunga dah cari benih yang bagus, nampak nya dah berjaya la, tapi pokok tu kecil lagi).

Bunga sebenarnya, takde la suka sangat nak menanam ni. Tapi sebab dah bibik pun takde keje kan, jadinya bunga suruh la dia yang tanam tengok2 kan tanaman tu. Kadang2 bunga ade jugak suruh dia bawa hasilnya. Kepada pembaca, sorry la xde gambar yew.. sebab tadi nak cepat2 balik ofis.. esok bunga akan upload k. :))
Post a Comment