Introduction

Introduction
MY FAMILY ^_^

Tuesday, February 21, 2012

My Ambition is...?? Are we in the right track? (PART 2)

Cerita kahwin ni mmg best.. sape la yg tak suka kahwin, betul tak.. kepada sesiapa yang belum kawin, mesti tergedik2 nak kahwin kan.. tapi kat sini bukan nak cite cmne nk cari jodoh k.

Kadang2 aku rasa hidup aku ni, cm cerita kartun plak. Lepad abis degree je aku kenal dgn Hasnul. Time tu tak de langsung nak kenal dia. Nama pun asyik salah, asyik panggil hasrul.. hehehe

Seminggu lepas kenal Hasnul aku pun dpt offer g UTM, Johor. Memang hati tu cm nak sambung, cam tak nk.. sebab time tu mungkin dah seronok tgk member2 semua dah keje. Aku pun gedik2 jugak la nk jugak kan. Alhamduillah, nasib baik aku pilih sambung master. Aku ambik master tak delh gempak2 sangat, sebab name pun master je, lain la klu nk buat Phd nt, area research kene focus. So, blajar setahun abis, terus kawin.

Lepas kawin, tak tau nak jadi ape, jadi lecturer ke ataupun QS? Jadi QS nanti banyak keje, jadi lecturer xde experience. Tapi tak salah kalau kt mula dr zero kan?? dr situ la kt belajar, betul tak??
Jadi aku pun mengajar di sebuah kolej kat Mantin.

And now, this is me, its been 4years I become a lecturer. And I am happy with my job! next achievement is to get PHD!

Conclusion, walaupun kita tak suka apa yang kita ade sekarang, bukan bermakna kita akan benci selama- lamanya apa yang kita ada sekarang. Belajar utk menyukai bende yang kita tak suka sebab mungkin itu la rezeki yang dah ditentukan oleh-NYA. Berusaha la dengan bersungguh - sungguh dan yakin semua itu sudah ketentuan-NYA. InsyaAllah...


Current lecturer QS, KLIUC. Love you guys forever. I wish best luck to all of you!

No comments: